Thursday, October 30, 2008

Dunia Baru

Hari ni aku dapat surat pertukaran department. Hurm … apa nak kata terpaksa ikut juga walau berasaka sedikit tekanan.

Masa mula-mula aku dimaklumkan pertukaran jabatan aku dah terkejut juga.. terkejut beruk orang kata. Ye la tak de angin tak de rebut tetiba je pokok bergoyang… Ya aku tau nape pokok bergoyang .. ada orang yang goyangkan gagaga….

What to do…. I’m only a staff working with this company so walau rela terpaksa aku merelakan diri juga menerima jawatan ini. Aku ingat lambat lagi, tak sangka 3 Nov 2008 aku kena laporkan diri. Aku sibuk kemaskan tempat aku, shread kan apa yang perlu dishreadkan. Humaigh .. banyaknya dokumen kena shread.. dari zaman aku keje hinggalah ke zaman yang bukan aku.. tak tau la sejak bila… mungkin dari sejak company ni buka kot muahahha.

Tak pe la.. kemaskan .. once and for all.

Macam-macam reaksi aku terima dari orang keliling… ada yang menyokong dan tak kurang juga yang memberikan komen-komen negative. Human nature begitulah kaedahnya. Ada yang suka berpositif thinking and ada yang negative thinking. But as for me aku kena pikirkan semuanya secara positif… take thing positively. Pada aku the chances has been given to me by the company and it is up to me how I’m going to handle it.

Nora….. chaiyok!! Chaiyok!! You can do it.

Keep my finger cross…. Ya Allah yang maha pengasih, maha mendengar, maha mengetahui… berikanlah hambamu ini kekuatan mental dan fizikal untuk menempuhi satu lagi fasa baru dalam kehidupan…. Amin amin ya rabbul alamin.

No comments: