Sunday, November 23, 2008

Cuti Sekolah dan Orang Kahwin

kenduri kahwin = cuti sekolah

Cuti sekolah = kenduri kahwin

so cuti sekolah & kenduri kahwin x bleh dipisahkan hahahhaha

Awal cuti sekolah aku balik kampong. Biasalah… anak aku kan sorang ada kat kampong .. so kena la balik ambil dia kat kampong. Kebetulan ada kenduri kahwin kat rumah Pak Su Yop … cucu dia Suraya yang kawin. Cantik pengantin.. cun melecun…. Makanan kat kenduri terima menantu ni memang la marbeles you. Sedap gilos, aku suka sangat.. ye la ka nada ulam daun yang tak pernah aku makan selain dari gulai kawah daging lembu yang baru dikorbankan heheheh…. Anak sulung Che’ Su ni kawin tu yang mak dia potong lembu sekor. Meriah la kendurinya…. Seronok makan tengahari ditiup angin bendang sepoi-sepoi bahasa tu. Sesambil tu nikmati suasana kampong. Seronok tengok orang kampong masih lagi amalkan tradisi bergotong royong memasak untuk kenduri.


suraya .. lawa tak pengantin ni hehehhe





hiasan bilik pengantin ni semua direka oleh mak pengantin.. cantik kan..

Hari kedua di kampong aku ke kenduri kawin si Pon… nama dia saiful kami je panggil dia pon. Hensem juga mamat ni ye. Aku ada gambar candid dia masa dok pegang payung.



Hahahah kelakar siot.. pengantin pegang payung sendiri.




ala-ala zaman dolu-dolu


Aku tak de masa nak cerita panjang-panjang kat korang jadi aku tempek picture je la ye.

Kat bawah ni semua picture lauk pengantin yang disediakan khas oleh ‘chef izwan’ . Cantik kan .. bijak anak buah aku ni mengubah lauk pengantin. Aku sampai lambat jadi dia kena buat semua sendiri la. Bukan tak mahu tolong ko Iwan.. maklum makcik ko ni ada hal lain hahahha. Actually bukan hal apa pun tapi kelewatan disebabkan oleh che abe aku la nak kena repair paip bocor kat rumah mak aku tu. Maklum menantu contoh la katakan muahhahahhah.





last but not least... pengapit aka tukang buat lauk pengantin dgn pengantin hahahha



Ok tu je .. lain kali aku cite lagi… sayonara.

No comments: