Monday, November 3, 2008

Dunia Baru 4

Hari ini bermulanya hari baru di dalam hidup aku. Aku akan berpindah ke tingkat atas dengan position yang baru. Tak de lagi duduk dalam akuarium. Tak de lagi duduk sorang-sorang. Tak de lagi privacy. Hurm… aku tak kesah pun… selagi nafas ini masih bernyawa maka selagi itulah kite kena bersedia dengan setiap perubahan yang bakal berlaku di dalam hidup kita.

Hidup perlu diteruskan no matter what will happen sehinggalah Izrail datang menjemput kite ke Sana.

Pagi ni macam biasalah apabila berlakuk pertukaran maka mengusungla kerusi meja apa yang patut. Terima kasih kepada adik-adik general workers yang membantu aku mengangkat apa yang patut. Baik hati mereka… hanya Allah yang dapat balas budi mereka. Bukan senang nak angkat meja segala. Bukannya ringan. Tak lalu teman nak ngangkat sorang-sorang. Hahahhahahaha

Rasa janggal, rasa terasing, rasa kekok .. pendak kata semua rasa ada kat dalam hati dan perasaan aku ketika ini. Adatlah kan bila seseorang yang baru hadir ke tempat orang lain. Mesti rasa caca marba kat dalam jiwa raga.

Namun begitu Alhamdulillah mereka menerima aku walau ada yang aku Nampak seperti pandang sinis je. Makcik tak kisah… I’ll survive muahahhaha…

Petang hari ada mamat sorang ni,, aku tau niat hati dia baik, nak back-up aku tapi cara dia bercakap & setiap patah perkataan yang keluar dari mulut dia macam menghiris hati aku … membuatkan aku rasa terpencil, membuatkan aku rasa terbuang dan terasing.

Ya Allah ko tetapkanlah hati hambamu ini.

Nora.. think positively… no looking back.. go forward… grab what you want.

No comments: