Sunday, July 15, 2007

Durian Mentah, Kerabu Pegaga, Udang Masak Tempoyak, Roti Jala Kuah Durian and Pulut kukus

Wah.. arini aku bz.. bz memasak .. hahahha... pepagi bangun melantak durian mentah hahaha ade ke perut kosong terus melantak durian. Apa taknya aku dah terliur sejak mlm tadi tapi sebb aku ngantuk sangatkan aku pendamkan dulu hajat hati. Muqmin x suka makan durian. Yang lain hantu hahahha.

Lepas makan durian aku gi pasar dgn abg.. as usual la beli barang dapur utk seminggu.
Wow ikan memurah hari ni syiok. Aku x beli ayam minggu ni sebb aku dah muak makan ayam hahahah.. buleh gitu .. muak makan ayam hehehe.

Balik umah aku masak ikan goreng, kerabu pucuk pegaga
& udang masak tempoyak
hehehe. Tak sabar ni nak makan. Hahahah dah lama aku x masak semua ni. Bibik kata kalu letak pucuk ubi pun sedap. Baru aku tingat masakan org N9 yg masak daun kayu tu mcm tu la agaknya. Merancang nak masak la esok lusa masak tempoyak daun kayu tu. Tak pernah aku buat.. tapi pernah makan kat umah abg aku heheheh.. Nanti dah try aku letak pic dia kat sini.

Tengahari tu berselera ni aku makan. Nasi pepanas .. Ya Allah sedapnya.. rezeki Allah nak bagi...Lepas lunch aku solat zohor pehtu relax la apa lagi.. relax punye pasal sambil baca novel.. alih2 novel baca aku .. hahahah apa lagi membuta a...

Tersedar pun bila mira kejut kata kawan dia dtg nak buat keje sekolah sesama. Heheheh aku ni cian plak dak2 tu dtg buat keje sekolahkan. Apa nak masak ni.. ooo aku ingat aku ada beli santan banyak pagi tadi. Apa lagi aku pun buat la kuah durian.. memula ingat nak suh tira belikan roti paun je cicah kuah durian. Last2 aku buat roti jala



la aku nak kukus pulut utk makan dgn kuah durian. Ya ampun.. dah lama aku x makan pulut & kuah durian.

Heheheehh petang tu aku jamu bebudak tu makanan tradisi org melayu. kawan mira yg dtg tu ada sorang dak india. memula dia x reti makan.. sekali rasa dia kata sedap hehehehe... suka aku tengok dia makan.



Malam x payah masak.. abg & bebudak nak makan roti jala je dgn kuah durian. Jadi aku rehat awal la. lepas Isyak aku membuta la hahahha

No comments: