Sunday, July 22, 2007

Weekend yang memenatkan

Pepagi aku dah bangun, maklum ramai org kan.. kompom berebut bilik air. Tapi aku x kisah aku nak bangun awal. Korang nak tau air kat kolah umah abg aku ni sejuk.. kedinginan melanda, mcm beku jadinya. Tapi sebb x nak berebut dgn semua.. aku mandi juga... x kira la... keraskan diri bila kedinginan air kolah membasahi badan kan. Huhuhu inila keaslian yang best bila dok dikampung... semua nya terasa macam real sangat..

Lepas mandi solat subuh.. apa lagi prepare breakfast la.. tapi x prepare apa pun pasai abg aku dah order roti canai kat gerai depan. heheheheh besar2 tau roti canai akak tu... dah tu tebal plak rege pun murah je 70 sen je sibiji.. niaga nabi muhammad akak ni tau...kuah dia pun sedap. Aku doakan moga kakak ni dimurahkan rezeki nanti.

Lepas sarapan, kami gegas ke hospital untuk lihat kak milah lagi sebelum balik KL. Masa aku masuk dgn kak syah, kak milah tidur lagi.. tak jadi aku nak jeut dia sebb kesian pehtu ada signbord kat situ... pesakit tidak dibenarkan diganggu...jadi kami tengok je la.

Kendian lepas melawat semua.. kami pun gegas balik ke destinasi memasing.. kak syah & enon 2 buah kereta ke rumah cousin enon sebb enon nak ambik baju dia & derang nak lucnch kat sana. Kak peah & kak som sebuah kereta terus balik KL sebb kak peah nak balik Kedah terus.. so kak som kena antar kak peah ke pudu raya la. Jun dah awai2 balik naik motor sorang2 sebb anak dia sibuk dok tipon tanya ayah bila nak balik. Minah sekeluarga plak balik terus ke balakong...Aku plak balik terus ke rumah. Maklum banyak kain baju yg perlu dicuci...tapi apa nak buat.. x leh sidai pun sebb ujan x berhenti.

Lunch memasing penat semua tidur, jam 3 petg baru bangun kami makan kat kedai. Pehtu aku & abg pegi NSK beli ikan & apa2 yg patut utk minggu ni. Kendian terus fgi ambik bibik kat rumah sedara dia. petang tu aku buat kerabu toge & kerang...heheheh


On the way balik dari ambik bibik.. nuar sms kata dia dah dpt anak baru.. babay boy kata dia. Aku & abg ingat dia memain... tak puas hati aku tipon nuar... nuar kata betul .. tu pun dia baru sampai rumah bawa balik baby tu...so aku ckp ngan nuar .. mlm karang aku dtg tengok baby dia... cumil baby tu..

kelakar pun ada gak sebb nuar & dee sama2 x reti nak jaga baby.. maklum pestime ada baby kan.. Aku pun tunjuk la skill aku apa yg ada ni kan.
Ahli keluarga baru dalam family aku




Penatnya minggu ni...

No comments: