Friday, June 15, 2007

Jam Ke Sg Long... sejarah tercipta 14/6/07.. hahahah

Saje je nak meraban...

Semalam aku puasa lagi. Heheheh syiok tau puasa rasa lapang perut. Balik umah bibik masak sambal udang walawei sedap siot. Kat Opis tak ade apa nak buat.... buat keje2 biasa je la...

Tapi aku nak cite pasal hujan petang semlm yg lebat siot. Aduh aku terpaksa redah hujan selebat alam tu nak balik umah. Jalan nak ke arah Sg Long jam teruk. Aku tak tau pasai apa. Masa yg sepatutnya diambil utk aku sampai rumah dari opis hanya 10 minit dah jadi 1 jam setengah. Tension aku .. dah la ujan lebat. Tak tau la pasai apa dia jadi cam tu.. .aku suspect banjir kilat je kat simpang depan kat trafik light tu.

Jadinya, semalam petang aku dah guna jalan short cut utk sampai rumah. Tu guna short cut, kalau x short cut, aku kena telan air liur je la utk buka pose kan. Aku ni x pernah masuk jalan short cut. Aku main redah je follow kete yang masuk kat situ. Kalu sesat, sesat la aku.. apa nak buat aku tawakal je. ALhamdulillah aku selamat sampai rumah.

Dah lama aku x mengadap jam yang seteruk macam tu. 5 tahun sudah masa aku keje kat KL ye la hari2 aku meredah banjir jam tu kan. Hujan tak hujan KL tetap jam dibanjiri segala jenis kereta & manusia. Ni dah jauh dari kesibukan KL pun aku kena redah jam yg teruk gila semalam. Nasib baik aku tak gila hahahaha...Lenguh kaki aku.. sib baik la auto, kalu manual aku rasa aku berhenti kat tepi je la rest sampai jam reda .. hehehehe.

Tu je la aku nak cite hari ni.. moral of the story.. jam tidak mengira tempat. sediakan la roti untuk disapu.. ahahahahahaha

No comments: