Saturday, June 30, 2007

Jalan2 Jumpa Sedara

Pagi aku keje la sabtu ni. Tak best sungguh boring siot. Lepas keje balik rumah bibik kata dia nak ke rumah sedara dia. Aku no hal sebb dia pun dah lama x cuti. Cian dia dengan kerenah hero aku nan satu tu. Bukan orang tua tu boleh relax pun. Tak pe la, abang kata petang baru nak antar jadi nya tengahari tu aku masak la apa yg patut untuk isi perut. Abg besa la kalu aku x keje ke atau keje half day tetap nak suh isteri kesayangan dia ni masak hahahhah.

Petang dah lewat petang actually, aku hantar bibik ke rumah sedara dia kebetulan berhampiran dengan rumah kakak aku. Mana x dekat sedara dia keje dengan kakak aku kat kedai makan. Jadinya memang la dekatkan. Dah langsung antar bibik aku pun jengahlah kakak aku sekali. Cian kakak aku tu sakit kaki dia. Ni gara-gara zaman dulu dia jatuh bas & doc masa tu x buat xtra hanya kata terseliuh je & kasi ubat sapu. Last week dia pegi jumpa doc & ckp sakit x leh tahan dah. Doc xtray & kata tulang yg retak lama tu x baik lagi & kemungkinan akan di operate. Huuhuhuhuh cian akak aku.

Sampai kat umah kakak aku, abg aku dari N9 ade ngan anak isteri dia. Heheheh syiok jumpa abg aku yg ni sebb dah lama x jumpa. Lama ke.. hahahahh walhal baru minggu lepas dia datang rumah aku. Dia datang KL sebb anak dia ada konsert Kementerian Pendidikan. Dapat seat VIP huhuhuhu... nyesal aku x pakai baju cantik2 kalu tak aku leh ikut dia & jumpa agung baru.. bukan senang kan nak jumpa agung face to face kan. Tak pe la .. len kali leh jumpa kot insyaallah.

Lepas abg aku gi konsert anak dia, kakak aku dari selayang & cousin aku plak dtg umah akak aku ni. Aiyooo ramai, meriah best meletop.. syiopk borak. Rupanya derang baru balik dari sepital melawat pak menakan aku yg sakit, semput agaknya. Borak punya borak kami pun balik.

Wah syiok ni... masa nak balik .. adoi muqmin ngamuk la pulak, sebb bibik aka nenek dia x balik..jerit2 dia dalam kete panggil nenek dia suh balik. Marah sungguh dia pehtu x mo ckp dgn kami. Hehehehehe sayang muqmin kat nenek kan... macam tu la anak mama. Hormat orang tua & sayang orang tu walau bukan darah daging sendiri

end of today story

No comments: